استیل در خانه

استیل در خانه – مبلمان استیل – دکوراسیون استیل

در مقاله پیش رو به موارد استفاده از استیل در خانه ، اشاره می نماییم ، اما پیش از آن به معرفی اجمالی فولاد ضد زنگ ( استنلس استیل )  می پردازیم تا با این فلز پر کاربرد آشنا شوید . همراه ما باشید .

فولاد ضد زنگ ( استنلس استیل )

با توجه به مقاله « انواع فولاد ضد زنگ » ؛

فولاد ضد زنگ ، فولاد زنگ نزن ، استیل ، استنلس استیل ، INOX و …

تمامی نام های ذکر شده به آلیاژی از فولاد گفته می شود که از عناصر پایه ؛ آهن ، کروم و نیکل ، تشکیل شده است . میزان کروم موجود در یک کیلوگرم فولاد ضد زنگ 105 گرم و میزان نیکل موجود در یک کیلو گرم فولاد ضد زنگ 12 گرم ، می باشد  .

فولاد ضد زنگ استیل در خانه پروفیل

کاربرد استیل

استنلس استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته و همچنین دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشد  که یکی از این کاربرد ها ، استفاده در خانه می باشد .

کاربرد استیل در خانه

استیل در کنار مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی ، دارای ظاهری زیبا و لوکس می باشد . به همین دلیل در بسیاری از  لوازم خانگی کاربرد دارد . در ادامه به این لوازم و استیل مصرفی در ساخت آن ها می پردازیم .

موارد استفاده از استیل در خانه

لوازم برقی

از رایج ترین استفاده های استیل در خانه ، استفاده در لوازم برقی می باشد به گونه ای که این استفاده می تواند به صورت خارجی ( سطح ) و داخلی ( قطعات ) باشد . از جمله لوازم برقی ساخته شده با استیل می توان به ؛ یخچال ، لباس شویی ، چرخ  گوشت ، آبمیوه گیری ، غذا ساز و … ، اشاره نمود .لازم به ذکر است که در برخی از لوازم صوتی و تصویری نیز شاهد استفاده از  استیل می باشیم .

استیل مصرفی برای ساخت این لوازم سری 304 و 316 ، می باشد .

استیل در خانه

لوازم پخت و پز

یکی دیگر از استفاده های استیل در خانه ، استفاده در لوازم پخت و پز می باشد . از جمله لوازم پخت و پز ساخته شده با استیل می توان به ؛ ظروف ، چاقو  ، میز آماده سازی ، فر و اجاق گاز اشاره نمود .

غالبا استیل مصرفی برای ساخت این لوازم سری 304 و 316 ، می باشد .

استیل در خانه

سینک ظرف شویی

از رایج ترین استفاده های استیل در خانه ، می توان به سینک ظرف شویی اشاره نمود . سینک ظرف شویی دائما با آب تماس داشته و بایستی در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد همین امر سبب می شود تا استیل بهترین متریال برای ساخت سینک ظرف شویی باشد .

استیل مصرفی برای ساخت سینک ظرف شویی سری 304 ، می باشد .

استیل در خانه آشپزخانه استیل

دکوراسیون

استفاده از دکوراسیون استیل در خانه ، بستگی به سلیقه شخص دارد . از جمله دکوراسیون استیل می توان به ؛ شمعدان ، تابلو ، شلف ، آینه ، قفسه و … ، اشاره نمود . این محصولات غالبا در رنگ های ؛ برنزی ، نقره ای ، طلایی و دودی ، تولید و روانه بازار می شوند .

استیل در خانه

ظروف غذا خوری و پذیرایی

استفاده از استیل در ساخت ظروف غذا خوری و پذیرایی ، بیشتر جنبه زیبایی دارد . عمدتا این لوازم در رستوران ها و تالار های پذیرایی ، مورد استفاده قرار می گیرد اما در برخی از خانه ها نیز این ظروف مورد استفاده قرار می گیرند . از جمله این لوازم می توان به ؛ سینی ، بشقاب ، کاسه  ، قاشق ، چنگال ، کارد و … اشاره نمود .

استیل مصرفی برای ساخت این لوازم سری 430 ، 316 و  ،440 می باشد .

استیل در خانه

مبلمان

متریال استنلس استیل در ساخت مبلمان نیز کاربرد داشته و می توان محصولاتی از جمله ؛ میز ، صندلی ، عسلی و … ، را با استفاده از این متریال تولید نمود . مبلمان استیل در کنار استفاده در خانه ، قابلیت استفاده در مناطق غیر سر پوشیده را نیز دارند .

استیل مصرفی در ساخت این محصولات سری 304 و 316 می باشد .

استیل های مصرفی در خانه

تا به اینجای مقاله با نام هایی از قبیل ؛ سری 304 ، سری316 ،سری 430 و سری 440 رو به رو شده اید . برای آشنایی بیشتر با این سری از استیل ها ، شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می نماییم .

استیل 304

استیل 304 یکی از پر مصرف ترین و همچنین معروف ترین استیل های آستنیتی موجود در بازار می باشد . از دیگر نام های استیل 304 می توان به ؛ A2 و 18/8 اشاره نمود . این استیل محصول تغییرات انجام شده بر روی استیل 302 می باشد ، از تغییرات اعمال شده می توان به ؛ افزایش کروم  و کاهش کربن اشاره نمود . با کاهش میزان کربن ، کیفیت جوش پذیری و مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابند .

شایان به ذکر است که استیل 304 در برابر  اکسیداسیون و پوسیدگی تا 830 درجه سلسیوس به صورت مداوم ، مقاوم می باشد ، همین امر سبب می شود تا این استیل در خانه ها کاربرد فراوانی داشته باشد .

استیل 316

استیل 316 در رتبه دوم پرمصرف ترین استیل های آستنیتی موجود در بازار می باشد ، شباهت های زیادی میان استیل 316 و استیل 304 وجود دارد اما خصوصیتی که سری 316 را از سری 304 متمایز می کند ، مقاومت در برابر اسید ها می باشد . استیل 316 به دلیل داشتن عنصر مولیبدن ، در برابر اسید ها و محیط های آبشور از خود مقاومت نشان می دهد به همین دلیل استفاده از استیل 316 در برخی از نقاط خانه ، مشهود است .

فولاد زنگ نزن استیل 304 زنگ زدگی استیل استیل 304 و 316 مخزن استیل تاسیسات استیل استیل در خانه

استیل 430

استیل 430 ، استیل فریتی ( استیل آهنی )می باشد که یکی از  ارزان ترین استیل های بگیر ( مغناطیسی ) به حساب می آید . مقاومت این سری در برابر خوردگی بسیار بالا بوده و شکل پذیری آن به راحتی انجام می شود . به همین این استیل در  خانه ، کاربرد های بسیاری دارد .

استیل 440

استیل 440 ، طبقه بندی دیگری از استیل های فریتی می باشد که با درجه حرارت بسیار بالا تولید می شوند . استیل 440 یکی از سخت ترین استیل های موجود در بازار به حساب می آید . استیل 440خود به چهار دسته ؛  C 440، B 440 ،A 440 و F 440 ، تقسیم می شود که هر کدام دارای خصوصیاتی می باشند .

جمع بندی

همانگونه که مطالعه نمودید ، استیل های گوناگونی در مکان های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند .

و در انتها باید بگوییم ؛ متریال استیل فلزی پر کاربرد می باشد که نه تنها در خانه ، بلکه در صنعت های مختلف نیز کاربرد بسیاری دارد .

فهرست